Lucerne si Mt. Pilatus intr-o zi

Lucerne este un oras pitoresc aflat la aproximativ 50 de km de Zurich si in care se poate ajunge cu trenul in 50 minute.

Atunci cand mi-am planificat city break-ul in Zurich mi-am dat seama ca pentru a-mi umple timpul este nevoie sa ma orientez si spre un alt orasel. Ideea de a vizita un oras si de a face si o excursie pe munte m-a cucerit din prima, asa ca am optat fara prea multe rezerve pentru Lucerne.

Am urmat sfaturile altor persoane care au urmat acest traseu si am decis ca dimineata sa urc pe munte si apoi sa vizitez orasul, urmand ca la finalul zilei sa revin in Zurich.

Calatoria pe muntele Pilatus nu am facut-o la pas, ci am urcat cu telecabina.

O data ajunsa in gara Lucerne m-am indreptat spre Pilatus Shop – un magazin de suveniruri de unde pot fi cumparate si excursiile pe muntele Pilatus. Excursiile sunt pe cont propriu, biletele includ doar transportul – autobuz, telecabine, un fel de funicular si tren. Exista mai multe variante de trasee, insa curiosii pot accesa site-ul oficial.

Tind sa cred ca daca as fi achizitionat biletele separat, m-ar fi costat mai putin, insa credeam ca excursia va fi ghidata. Macar nu a trebuit sa stau la coada la biletele pentru telecabina 🙂

Eu am optat pentru Silver Round Trip – plecarea se face din Lucerne, iar returul va fi tot in Lucerne.

Traseul Silver Round Trip pentru a ajunge pe muntele Pilatus este urmatorul:

  • Autobuzul nr. 1 cu coborare in statia Kriens Zentrum Pilatus, dupa aproximativ 30 minute (cum iesiti din gara Lucerne, in stanga este statia de autobuze);
  • Odata ce ati coborat la Kriens urmati indicatoarele Mt. Pilatus si veti ajunge la casa de bilete pentru telecabina. Daca ati cumparat excursia de la Mt. Pilatus Shop, veti evita coada si veti merge direct sa va urcati in telecabina;
  • Pana in varful muntelui veti avea 2 opriri – Krienseregg, loc de joaca pentru copii; puteti cobori din telecabina doar daca vreti sa vedeti zona, altfel nu – si Frakmuntegg, un parc de aventura; aici trebuie sa coborati oricum pentru a schimba telecabina si a ajunge in varf.;
  • Dupa ce ati terminat vizita in varf (mai jos detaliez si ce se poate face in varful muntelui), va veti indrepta inspre funicular (cogwheel train), a carui panta este cea mai abrupta din lume. Suna scary, insa funicularul se deplaseaza incet astfel ca nu simti deloc adrenalina;
  • Baza funicularului este in gara. De aici luati trenul inapoi spre Lucerne. Totul este inclus in biletul Silver Round Trip.

Mentiune:

  • traseul poate fi efectuat si invers, adica ajungeti cu trenul la baza muntelui Pilatus, urcati cu funicularul, coborati cu cele 2 telecabine si apoi autobuzul nr. 1 va aduce la gara Lucerne;
  • Nu exista o limita de timp. O data validat, biletul cumparat este valabil intreaga zi (validarea se face doar la telecabine; in rest trebuie pastrat la indemana in caz ca va este cerut de controlor).

Sa revenim la momentul sosirii in varful Muntelui Pilatus, la 2132 m deasupra nivelului marii. Privelistea de aici de sus este pur si simplu minunata. Iar cele 5 trasee care sunt la dispozitia turistilor scot in evidenta diferite imprejurimi si unghiuri, de unde pozele sunt ca niste vederi.

Dupa ce am revenit in Lucerne, m-am pierdut pe stradute si am admirat cat de ingrijit este orasul. Nu sunt multe lucruri de vazut, de aceea combinatia munte si vizita este perfecta pentru a umple o zi.

Am vizitat totusi Gletscher Garten (The Glacier Garden) – un monument natural. Se pare ca acum foarte multi ani, in acel loc se afla un ocean, iar dupa era glaciara totul era inghetat. Muzeul arata astazi formatiuni glaciare si modul in care solul a fost erodat. Desi muzeul se afla in renovare pana in 2021, o mica parte este inca deschisa publicului.

 

Alte detalii:

  • Bilet tren Zurich-Lucerne-Zurich: 44 euro;
  • Bilet Silver Round Trip: 85,2 franci elvetieni;
  • intrare la Muzeul Glaciar: 7 franci elvetieni;
  • si pentru ca nu ma pot abtine, o supa de rosii si o cola la 0,33: 15,5 franci elvetieni 🙂 (paritatea franc – euro este aproape 1 la 1).

 

Lasă un comentariu