Skiathos sau…Cu autocarul in Grecia, o experienta pentru cei cu rabdare de fier

In Grecia merg an de an cu autocarul. Desi drumul este greoi din prisma distantei dintre tari, dar si dintre locurile din autocar, este o varianta ieftina de iesit din tara.

In Grecia merg prin agentia de turism Europa Travel, o agentie ce ofera excursii low cost. In ultimii ani am fost in Zakynthos, Lefkada, Skiathos si Parga (nu neaparat in aceasta ordine). Dintre toate cele vizitate, Skiathos este insula mea preferata si o vizitez an de an, de vreo 3 ani incoace. Daca ar fi sa fac un clasament, Parga ar fi pe locul 2, iar Lefkada pe ultimul.

Pentru ca anul trecut am nimerit o unitate de cazare mai mult decat low cost, anul acesta am apelat doar la transport prin agentie. M-am cazat la Golden Beach Hotel, aici am stat prima data cand am ajuns pe insula. Nu este nimic wow, dar conditiile sunt decente, iar pozitionarea foarte ok din punctul meu de vedere (statia 25, Koukounaries).

Deoarece calatoresc singura, de cele mai multe ori, in autocar, locul de langa mine este liber. Imi pot urca linistita picioarele pe acesta, si pot dormi relativ ok noaptea. In plus, ajung la destinatie cu gleznele inca vizibile 🙂 De data aceasta insa, la intoarcerea in Bucuresti, n-am mai avut norocul acesta si am ajuns cu picioarele foarte umflate (de la statul pe scaun, cu ele atarnate, pentru foarte mult ore). Vor reveni la normal in 2 zile. Sper! 🙂

Pe insula se poate calatori cu autobuzul  – o singura linie, 26 de statii. Prima statie este evident in port, iar ultima la extremitatea dreapta a plajei Koukounaries. Din acest punct, turistii au acces la multe plaje, deplasandu-se pe jos. Distanta de la hotel la fiecare plaja consta intre 5 si 25 de minute de mers: Koukounaries, Banana Beach, Small Banana Beach (plaja de nudisti), Agia Eleni, Krifi Amos, Small Mandraki si Mandraki (din Elias Bay).

Toate plajele sunt cu nisip fin, apa limpede si multi pestisori 🙂 Anul acesta, pe Agia Eleni am gasit si o portiune de pietre, exact la intrarea in apa (imediat dupa portiunea de nisip). Aici apa creste in adancime destul de repede, comparativ cu Banana Beach, spre exemplu, unde trebuie sa mergi putin pana ca nivelul apei sa inceapa sa creasca.

De ce imi place Skiathos atat de mult incat sa revin an de an (cand as putea sa vizitez si alte zone din Grecia)?

  • Pentru ca insula are un farmec aparte, nu este foarte comerciala, nu sunt multi romani care vin aici. Majoritatea turistilor sunt englezi, nemti si italieni. Poate ca suna ciudat, insa pentru mine este destul de confortabil sa nu aud limba romana la tot pasul.
  • Plajele sunt salbatice, cu doar cateva sezlonguri si umbrelute si cate-un barulet construit din lemn. Imi da impresia ca omul a intervenit prea putin aici si acolo unde totusi a intervenit, a facut-o cumva in armonie cu natura.
  • Avand atat de multe plaje la dispozitie, niciuna nu este ticsita de turisti, astfel ca te poti bucura de sunetul naturii – apa marii, vantul suierind printre frunzele copacilor, triluri ale pasarelelor.
  • Am omis sa mentionez ca insula este acoperita de paduri de pin, astfel ca aproape orice plaja are zone umbroase.
  • In plus, se spune ca aceasta era insula preferata a printesei Diana. Stia ea ce stia 🙂

Sunt disponibile si cateva excursii interesante, fie prin agentie, fie direct din port. Poti vizita plaja Lalaria, Kastro (castelul insulei) sau insula Skopelos (aici a fost filmat filmul Mama Mia) – peisajele sunt de vis.

Mai multe informatii despre Skiathos, gasesti aici.

Detalii logistice:

  • Pret autocar: 370 de lei (dus-intors);
  • Pret transfer cu vasul: 34 euro (dus-intors);
  • Durata calatorie: 15 ore cu autocarul + aprox. 3 ore cu vasul;
  • Pret cazare: 40 euro/noapte (mic dejun inclus);
  • Pret transport in comun: pana in statia 14, pretul este de 1,6 euro (sau 1,8 euro, nu-mi amintesc exact pentru ca nu am mers sub statia 14), dupa aceasta statie, pretul este de 2 euro.

Această prezentare necesită JavaScript.

Lasă un comentariu