Ghid de calatorie: Atena in 4 zile

Pe scurt, cum mi-am planificat vizita in Atena si ce obiective am bifat in cele 4 zile.Am fost in Atena la final de martie. Vremea a fost numai buna pentru vizite sub cerul liber, nici prea cald, nici prea rece.

Atena este un oras care poate fi batut la picior. Daca iti alegi cazarea in centrul orasului, atunci toate obiectivele turistice iti sunt la indemana, la o aruncatura de bat.

Am ajuns in Atena sambata si am plecat marti. Pentru ca stiam ca in weekend obiectivele turistice sunt intesate de turisti, am preferat sa le lasam pentru luni si marti. In plus, duminica erau majoritatea inchise intrucat era Ziua Greciei.

Astfel, sambata am iesit in recunoastere, duminica am vizitat portul, iar luni si marti am parcurs cate 20 km pe jos explorand si descoperind orasul.

Muntele Lycabettus si stradutele inguste ticsite cu magazine de suveniruri

Acest titlu sumarizeaza perfect prima zi petrecuta in Atena.

Am ajuns la hotel putin dupa pranz, ne-am cazat, am mancat in Plaka si am plecat la plimbare. In aproximativ 20-25 de minute am ajuns la Muntele Lycabettus. Aici aveti optiunea de a urca in varf utilizand telefericul sau pe jos. Daca nu aveti probleme serioase de sanatate, va recomand traseul pe jos. Veti ajunge in varf in aproximativ 20 de minute, depinde de ritmul fiecaruia si de numarul de opriri. Noi nu am facut mai mult de 15 minute per sens. In plus, veti economisi 7,5 euro 🙂

O data ajunsi sus, veti fi intampinati de o priveliste absolut minunata. Atena vi se intinde pur si simplu la picioare. Alocati-va timp suficient pentru a va bucura de acest loc. Am observat ca imi aloc energie pentru a atinge obiectivul dorit, insa o data atins, ma indrept inspre urmatorul, fara a-mi ingadui sa respir, sa ma bucur, sa memorez fiecare detaliu. Si de fiecare data regret.

Am coborat muntele, care este mai mult un deal si ne-am indreptat inspre zona Monastiraki. Ne-am plimbat si ras-plimbat pe toate stradutele, am intrat in fiecare magazin cu suveniruri, mi-am cumparat esarfe si am retinut unele magazine unde m-am reintors in ultima zi, pentru alte cumparaturi.

Portul Piraeus

In cea de-a doua zi, am ales sa vizitam Piraeus, cel mai mare port al Greciei, ce opereaza inca din antichitate. Aici nu se poate ajunge pe jos, distanta fiind mult prea mare, insa se poate ajunge cu metroul in aproximativ 20-30 min. Calatoria cu transportul in comun, se aseamana cu cea de la noi. La cate-o statie, se mai urca un cersator impreuna cu copilul/copiii si ne „incanta” urechile cu vreun cantec la acordeon.

Portul l-am gasit asa cum ma asteptam: industrializat, cu drumuri in constructii. Am ales sa-i dam ocol pe jos, sa-i observam fiecare coltisor. Desi nu am fost impresionata in mod deosebit, plimbarea a fost mai mult decat binevenita. Soseaua pe partea stanga, iar marea pe partea dreapta ne-au insotit tot timpul. Mai rar am intalnit drumuri mai in panta decat aici.

Pentru fani fructe de mare, experienta poate fi una extrem de placuta. Zona de taverne este ticsita de restaurante care mai de care. Cele cu vedere chiar la mare functionau doar pe baza de rezervare. Fara rezervare, erai invitat la taverna de peste drum, apartinand aceluiasi restaurant. Practic, un local era compus din doua zone – una pe malul marii si cealalta pe partea cealalta a strazii, cu vedere la localul de pe mal 🙂

Nu am mancat fructe de mare, insa tzatziki-ul a fost tare bun 🙂

Acropolis si Gradina Botanica

In cea de-a treia zi, am vizitat Acropolis, Muzeul Acropole si ne-am plimbat prin parcul gradinii botanice.

Chiar si luni, coada la Acropolis era destul de lunga, insa din fericire pentru noi, s-a mers destul de repede. Costul pana la finalul lunii martie este de 10 euro, in rest cred ca este 20. Exista un tarif de 30 de euro care include mult mai multe obiective istorice, insa este bine sa le pui dinainte pe hartie. Daca nu intentionezi sa le vizitezi pe toate, este mai indicat sa cumperi bilete de intrare punctual.

Acropolis reprezinta o citadela antica pozitionata in varful unui deal. Aici pot fi vizitate cateva cladiri antice, importante din punct de vedere arhitectural, dar si istoric: Parthenon, Teatrul lui Dyonisios, Templul Athenei Nike, Erechtheion. Ruinele sunt de un alb-galbui, care in combinatie cu verdele ierbii si albastrul cerului formeaza  un contrast minunat.

Muzeul Acropole contine parti cazute din cladirile de pe Acropolis. De asemenea, aici poate fi vizionat un film de 10-15 minute care explica putin importanta locului si rolul avut in antichitate.

Muzeul poate fi vizitat pentru 5 euro.

La finalul zilei, ne-am plimbat putin prin Gradina Botanica, care arata minunat datorita  florei si faunei prezente aici. Un loc foarte bine ingrijit, cu multe specii de plante. Am intrat de asemenea in Zappeion, un centru de evenimente. Foarte frumos si pe afara, si inauntru.

Alte situri arheologice

In ultima zi, am vizitat si alte situri arheologice si ne-am intors apoi pe stradutele cu suveniruri pentru o ultima alergatura dupa obiecte care sa ne aduca aminte de acest minunat oras. Am renuntat la magneti si cumpar o cana din fiecare destinatie. Cand mi se face dor de zona respectiva, imi fac un ceai in cana cumparata de acolo si rememorez fiecare straduta si fiecare detaliu de acolo.

Situri vizitate:

  • Hadrian’s Library – 2 euro
  • Agora Atheniana – 4 euro; mi-a placut foarte mult acest site. Multa istorie adunata intr-un singur loc. Include Templul lui Hefaistos, Monument of the Eponymous Heroes, Stoa of Attalos.
  • Orologiul lui Andronikos din Kyrrhos – 3 euro
  • Roman Agora – 2 euro (din cate imi amintesc)

Mai aveam pe lista si Olympieon, pe care din pacate nu l-am prins deschis. L-am putut admira prin gardul care il imprejmuia.

Lasă un comentariu