Bratislava, o capitala neasteptat de frumoasa

Nu m-as fi gandit neaparat la un city-break in Bratislava, dar a fost o optiune foarte buna fiindu-mi la indemana din Viena. In plus, s-a dovedit a fi o foarte buna alegere. Orasul este ofertant, cochet si viu.

Inca o delegatie in Austria, inca un prilej de concediu. Uitandu-ma pe harta, mi-am dat seama ca Bratislava este la o aruncatura de bat de Viena. Nu stiu de ce, dar mi-am imaginat ca va fi un fel de Praga, insa nu. Orasul este diferit, nu are farmecul Pragai, dar are farmec din belsug. Poate fi o optiune foarte buna pentru o vizita lejera de 2-3 zile, sau de-o zi daca esti genul meu, adica daca nu ai rabdare si vrei sa vezi cat mai multe intr-o singura zi 😀

Am ajuns in Bratislava, la hotel, cu masina, in aproximativ 45 minute, prin bunavointa unui coleg. Exista bineinteles varianta trenului, dar durata este de aproximativ 2 ore (daca plecarea este din aeroport).

Am fost in Bratislava intre 4 si 7 mai. Returul spre casa il aveam din Viena, la ora 15:35, asa ca ultima zi nu fost despre vizitat, ci despre ajuns la timp in Viena. Deci, iata cum mi-am impartiti activitatile in cele 2 zile si jumatate pe care le-am avut la dispozitie.

4 mai

Am ajuns la hotel in jur de ora 16:00, am facut check-inul si am plecat. Pe drumul spre Bratislava, colegul meu slovac mi-a spus cate ceva despre ce pot face in oras, inclusiv ca pot vedea orasul de sus de la turnul televizunii. Avand in vedere ca ziua era deja pe sfarsite, am zis ca merita sa vad orasul in toata splendoarea lui si apoi, incepand cu urmatoarea zi, sa ma pierd pe strazi.

La turnul televiziunii se ajunge cam intr-o ora, depinde din ce zona a orasului pleci. Eu am mers cu autobuzul 44 pana la statia Koliba si de acolo pe jos. A fost o plimbare cam de 30 minute pe jos, prin padure. Deci, mi-a placut. Ca sa poti urca in turn, la punctul de observatie, se plateste la receptie o taxa de 5 euro. Turnul are si un restaurant, insa cam piperat – nu aveai optiune de fel principal sub 25 euro. Din pacate, turnul nu ofera o vedere 360 de grade, spatiul este inchis cu geamuri, iar geamurile foarte murdare si zgariate, astfel ca nu prea poti face poze.

5 mai

Am vizitat cetatea Bratislavei, iar apoi am iesit din oras pana la cetatea Devin, ca mai apoi sa revin in Bratislava si sa ma pierd pe strazi.

Nu am vizitat interiorul, dar m-am bucurat de curtea interioara, de gradini si privelistea frumoasa de dincolo de ziduri. Iar vremea a fost minutata, desi se anuntau ploi.

Pentru ca imi era la indemana, dupa ce am plecat de la cetatea Bratislavei, m-am urcat in 29 si am mers pana in Devin, pentru a vizita cetatea cu acelasi nume. Aici exista o taxa de intrare (nu-mi mai amintesc exact, insa in jur de 8-10 euro), iar apoi se urca pana la cetate. Locul este bine conservat si reconditionat partial, iar privelistea absolut minunata. Cetatea este injurata de munti, Dunare si raul Morava. Iar dincolo de Dunare este Austria.

M-am despartit cu greu de acest loc si am revenit la agitatia Bratislavei. Surprinzator, orasul era invadat de turisti curiosi si dornici sa fotografieze fiecare coltisor al orasului. M-am pierdut si eu in multime si am facut acelasi lucru – am hoinarit si am facut poze in orice directie. Am surprins Catedraga St. Martin, piata centrala cu primaria, celebra poarta Michael (Michael’s gate), dar si haioasa statueta din bronz Cumil.

Am mancat in fiecare zi, la intoarcerea spre hotel la Klastorny Pivovar, un restaurant cu mancare si bere absolut delicioase.

6 mai

In aceasta zi, am vizitat Tarnava, dar despre asta voi scrie intr-un alt articol. Insa la intoarcerea in Bratislava, am cercetat putin de unde pot vedea orasul de sus, pentru ca am fost cam dezamagita de experienta turnului de televiziune, si am hotarat ca voi face o plimbare pana la Slavin. Slavin este un monument inalt de 42 m situat pe un deal si totodata un cimitir pentru peste 6000 soldati sovietici. Locul este impresionant prin grandoarea obeliscului, prin liniste si prin privelistea oferita asupra orasului. Am zabovit aici aproximativ 45 de minute, stand jos, pe iarba, si contempland orasul, in timp ce soarele ma incalzea.

Am coborat in oras si m-am dus la UFO Tower. Un alt loc de unde poti admira orasul de sus, de la 95m mai exact, dar de data aceasta cu multi alti turisti. Dar experienta merita. Pentru a urca in varf, vei achita o taxa de 12 euro. Vederea este la 360 grade, in aer liber, astfel ca poti face poze linistit. Ma rog, linistit nu prea, pentru ca sunt multe alte persoane care asteapta sa faca acelasi lucru ca tine 😀 Dar chiar si asa, ma bucur ca am urcat si aici.

7 mai

7 mai a fost ziua returului. Tren din Bratislava pana la aeroportul din Viena si apoi avionul pana acasa. Pentru deplasari cu trenul, eu folosesc aplicatia OBB, insa am constatat ca preturile sunt semnificat mai mari decat daca ai cumpara direct din gara. Pe de alta parte, aplicatia iti ofera siguranta si linistea ca ai biletul cumparat in avans, cu loc rezervat.

Detalii logistice

  • Avion Bucuresti – Viena – Bucuresti: 125 euro
  • Cazare Hotel Danubia Gate 4****: 100 euro/noapte
  • Tren Bratislava-Viena Aeroport: 25 euro (cu rezervare de loc, prin aplicatia OBB)
  • Transport in comun: biletele de cumpara de la vendomate amplasate in statii (atentie, nu orice statie are si vendomat), iar costul unei calatorii de 30 minute (suficient pentru orice colt al Bratislavei in care te vei deplasa) este 0,90 euro
  • Cheltuieli aditionale: ~ 300 euro (mancare + transport in comun + diverse taxe de intrare)

Lasă un comentariu