In Grecia cu masina: Nei Pori

Daca nu esti fan Halkidiki cu cele 3 brate sau Thassos, dar vrei o statiune in care sa ajungi cu masina, Nei Pori este o optiune la indemana.

Anul acesta am tot cautat variante pentru Grecia, deplasare cu masina, si chiar cand eram pe punctul de a renunta, am gasit aceasta statiune.

De la un sejur in Grecia, imi doresc cateva lucruri la care nu sunt dispusa sa renunt: liniste, plaja cu nisip, inclusiv la intrarea in apa, si apa care sa se adanceasca repede. Din pacate, atunci cand calatoresti cu masina si iti doresti un traseu de maxim 10 ore, optiunile se imputineaza considerabil (cu atat mai mult cu cat nu mi-am dorit statiunile mentionate in subtitlu).

Desi mi-am dorit Nei Pori, nu am gasit o cazare care sa aiba un raport calitate-pret ok. Adica unitatile de cazare cereau prea multi bani pentru ceea ce ofereau. Asa ca m-am orientat catre statiuni din jurul Nei Pori si m-am oprit la Leptokaria, unde am si rezervat.

Leptokaria este o statiune micuta, cu pietre inclusiv la intrarea in apa. Deci, am fost dezamagita.  Desi citisem pe internet, am sperat totusi ca voi gasi si portiuni cu nisip, dar nu a fost cazul.

Nu recomand persoanelor mai in varsta – chiar si mie mi-a fost greu sa-mi tin echilibrul in mare (pietre mari, de diferite dimensiuni si alunecoase; din fericire fara arici de mare). Statiunea avea insa optiuni bune de servit masa si cateva magazine pentru shopping de suveniruri.

Avand avantajul deplasarii cu masina, in fiecare zi am facut plaja in Nei Pori. Distanta dintre cele 2 fiind de doar 15 minute pe sens. Plaja din Nei Pori este un vis – nisip fin cat vezi cu ochii. Plaja este atat lunga, cat si lata, intrarea in apa este perfecta, iar tavernele nu sunt neaparat multe, dar mai mult decat suficiente. Mancarea absolut delicioasa, asa cum m-am obisnuit.

Exista si o parcare generoasa, dar fara umbra.

Mai departe de Nei Pori am descoperit o plaja absolut geniala (Koloura Brach) – salbatica, neamenajata, cu foarte putine persoane. Dezavantajul este nu sunt nici optiuni de servit masa. Exista o plaja in apropiere, cu cateva sezlonguri si un bar, care insa servea senvisuri si pizza (nu am incercat) si o taverna micuta, care nu avea meniu. Am vrut sa servim pranzul, insa ar fi fost o loterie. Aveau doar peste si aflai cat te costa la final. Am plecat.

In Leptokaria am stat la Funtuki Seaside Apartments. Totul arata ca in poze, camera este spatioasa si amenajata modern, cu gust. Sunt 2 camere care au un balcon imens, mai mare decat camera in sine. Am avut norocul de a fi cazata intr-una dintre ele. Costul pentru 7 nopti a fost 445 euro/camera.

Alte detalii

  • Contrar stirilor de la televizor, am stat foarte putin in vama, atat la bulgari, cat si la greci, atat la dus cat si la intors;
  • Distanta fara opriri, din Bucuresti pana la hotel, este de 10 ore. Orice oprire va conduce automat la un numar de ore mai mare. La fel si timpul petrecut in vama.

Lasă un comentariu