Budapesta, o descoperire neasteptata

„Du-te, e foarte frumos in Budapesta”

Asta am auzit de la toti prietenii mei care fusesera deja acolo. „Ok, ok, am inteles, este foarte frumos in Budapesta”, le raspundeam eu intrebandu-ma in acelasi timp „cat de frumos poate fi?”.

Ei bine, foarte frumos. Neasteptat de frumos. Atat ziua, cat si noaptea.

Budapesta este un oras atat de carismatic, cuceritor si surprinzator. Este foarte curat, cu multi turisti. Cladirile vechi sunt renovate. Parlamentul este surprinzator. Iar Dunarea…superba.

Am stat in Budapesta exact 3 zile. Am zburat cu WizzAir, ceea ce nu se va mai intampla in viitor decat obligata (poate voi povesti alta data de experienta avuta cu ei, nu in timpul zborului, ci inainte de check-in), si am stat intr-un apartament cu o pozitionare perfecta. Este vorba este NN Apartment. Trebuie sa recunosc, niciodata nu am avut parte de o cazare mai buna, din orice punct de vedere. Foarte curat, spatios, in mijlocul centrului Budapestei. In dreapta apartamentului, in 5 minute se regasea Parlamentul, in stanga in 5 minute se ajungea la celebrul Pod cu Lanturi, iar in spatele sau (da, ati ghicit, la 5 minute) ajungeam in centru. Apartamentul a costat in jur de 80 euro/persoana (noi am fost 5) pentru 3 nopti.

De la aeroport am ajuns la apartament cu autobuzul cu numarul 100E. Este bine sa cumparati biletul din incinta aeroportului. Coada la tonomatul din statie este foarte mare si riscati sa nu prindeti autobuzul. Calatoria pana la statia Deák Ferenc tér M a durat aproximativ 50 de minute.

Experienta platilor este derutanta, avand in vedere moneda locala HUF (100 HUF=aprox. 1,44 lei). Orice voiai sa cumperi costa de la 1500 HUF in sus. Pentru mine a fost mult prea greu sa fac socoteli, astfel ca am utilizat cardul. Nu am plecat cu HUFi de acasa pentru ca nu am stiut cati bani sa iau si decat sa raman cu ei, am preferat sa folosesc cardul. Nu stiu daca a fost cea mai buna alegere avand in vedere pierderea de la schimbul valutar, insa nici nu mi-am batut capul cu asta.

Am ajuns vineri dimineata in Budapesta. A fost o zi mai lejera, in care mai mult am observat orasul si oamenii. Am mancat inghetata si am facut poze. Ziua a trecut foarte repede.

Sambata a fost un fel de maraton, in care am vazut toate obiectivele importante din Budapesta, iar duminica a fost mai mult de relaxare. Astfel, doua zile sunt suficiente pentru Budapesta din acest punct de vedere, insa va gantez ca veti vrea sa stati mult mai mult.

Luni dimineata aveam avion la ora 6 (inuman!). Noroc ca a trebuit sa prelungesc concediul cu o delegatie, astfel ca din Budapesta nu am revenit in Romania, ci am plecat spre Austria.

Stiu, vreti sa stiti ce e de vazut in Budapesta, asa-i? Pregatesc imediat un alt articol, stay tuned 🙂

 

 

 

Lasă un comentariu