Istanbul in 4 zile

Daca te gandesti la un city break in Istanbul si nu stii cam cate zile sa aloci si ce sa vezi mai intai, iata cum m-am organizat eu. Poate te inspira pentru urmatoarea ta vacanta.

Impresiile despre oras le-am pus deja aici. Iar mai jos detaliez cum m-am organizat pentru aceste 4 zile si ce am reusit sa bifez din obiectivele pe care mi le-am propus inainte de plecare.

Istanbul nu a fost un city break ieftin pentru mine, insa optiuni pentru un buget mai prietenos sunt cu siguranta.

Am zburat cu Turkish Airlines si m-am cazat la Beethovan Senfoni Hotel via www.booking.com. Dupa cum deja intuiti, acest city break a fost organizat pe cont propriu, ca mai toate de pana acum. Orarul de zbor a fost mai mult decat decent (plecare la ora 10:00 si retur la 20:35), iar conditiile de zbor la fel. Hotelul este unul de 4 stele, situat la aproximativ 30 de minute de mers pe jos de Hagia Sofia. Am preferat sa fie pozitionat central fata de toate zonele pe care intentionam sa le vizitez. In plus, transportul in comun era la 5-10 minute de mers pe jos.

Avand in vedere ca a trecut aproape un an de cand am fost in Istanbul, nu-mi amintesc foarte bine care a fost planul pentru fiecare zi, insa am vizitat urmatoarele:

  • Cartierul Sultanahmet: aici vei gasi Hagia Sofia, Moscheea Albastra, Palatul Topkapi si o multitudine de stradute vesele si colorate. Trebuie sa stii ca moscheele se viziteaza cu capul acoperit (in cazul femeilor) si va trebui sa te descalti. Nu-ti face griji, au mici vestiare amenajate pentru asta.
  • Grand Bazaar: stiu ce vei spune, insa crede-ma ca trebuie sa mergi. Este o experienta in sine, indiferent daca vei cumpara ceva sau nu. Eu nu am cumparat, insa nu regret ca am fost. Da, este similar cu Europa sau Dragonul Rosu (cei din Bucuresti stiu despre ce vorbesc), doar ca mult mai curat. Este aceeasi aglomeratie si vanzoleala. Se vinde mult aur si piele, rahat si mirodenii. Este ceva acolo care te atrage sa pierzi timpul, sa te pierzi prin multime, sa casti ochii, sa mirosi, sa asisti la negocieri. Daca lucrezi in vanzari, poti lua si cateva notite 😀
  • Palatul Dolmabahce: o cladire impresionanta atat la exterior, cat mai ales la interior. Incaperile sunt de-o opulenta si grandoare greu de egalat sau comparat. Este diametral opus de Palatul Topkapi, insa ambele sunt constructii de referinta in ceea ce priveste arhitectura.
  • Galata Bridge: Podul construit peste Cornul de Aur ce ofera vederi atat inspre Europa, cat si inspre Asia. Aici este locul in care poti manca peste proaspat pescuit din Bosfor.
  • Taksim Square si strada Istiklal: situata in noua parte a Istanbulului, zona este cunoscuta pentru multitudinea de magazine si reprezinta o adevarata atractie turistica.
  • Galata Tower: daca iti place sa vezi orasul de sus, aici este locul potrivit. Turnul iti ofera o vedere de 360 de grade asupra orasului. Are 63m inaltime si a fost construit in 1349 ca punct de observatie, fiind cea mai inalta constructie din zona.
  • Sea Life: nu este un must, insa daca vremea nu te ajuta si ai nevoie de adapost, Sea Life poate fi o varianta. Reprezinta unul dintre cele mai mari acvarii publice din Europa.

Mi-ar fi placut sa ma pierd mai mult pe stradute si sa ies din zonele turistice, insa cand ajung pentru prima data intr-un oras e greu sa renunt la obiectivele principale, care pana la urma ofera numeroase informatii despre istoria locului. Ce nu am reusit sa fac din cauza vremii nefavorabile, este o plimbare cu barca pe Bosfor si o vizita in partea asiatica. Insa ramane cu siguranta pentru data viitoare.

Buget (aproximativ):

  • Avion: 174 euro
  • Cazare: 300 euro
  • Alte cheltuieli (mancare, obiective turistice, transport): 300 euro

Lasă un comentariu