In Kavala cu masina, in doar 9 ore

O varianta pe care trebuia sa o incerc. O varianta mai rapida decat autocarul si mai ieftina decat avionul.

Imi doream inca o iesire la mare. Dar parca nu voiam sa cheltui iar o mica avere, dar nici sa stau in autocar 14-16 ore. Atunci mi-a venit ideea sa caut optiuni de mers cu masina. Optiuni de mers cu masina in Grecia.

Stiam ca in Thassos se ajunge usor si repede cu masina, dar mai fusesem in Thassos. Mi-a placut, dar nu atat de mult incat sa revin. Recunosc, nu-mi place acolo unde merg multi romani. Si asta pentru ca mi-am dat seama ca este foarte revigorant sa nu inteleg ce se vorbeste in jurul meu. Toata acea vorbarie se transforma in zgomot de fundal si devine usor de ignorat.

Ca sa ajung repede, era clar ca locul trebuia sa fie in apropiere de Thassos. Halkidiki am exclus din start din motivele de mai sus. M-am uitat pe Google Maps si am observat pe continent Kavala si putin mai departe Asprovalta. Si am inceput sa ma documentez. M-am oprit din start la Kavala pentru ca, fiind cu masina, puteam oricand ajunge in Asprovalta. Nu avea sens sa conduc o ora in plus doar pentru a ma caza in Asprovalta.

Si am inceput sa citesc despre Kavala si despre plaja cea mai indicata. Am ales Rapsani si un apartament cu 2 camere via booking.com – Sapphire& Ivory Luxury Apartments. Apartamentul a fost ideal pentru 3 persoane, mai mult decat suficient, complet utilat si mobilat. De la apartament pana la plaja era o plimbare usoara de 5-10 minute.

Pana in Kavala am facut cam 9 ore. Poate 9 ore si jumatate. In conditiile in care am oprit doar de 3 ori, inclusiv in vami. Deci daca esti genul care se opreste des, vei face considerabil mai mult. Am plecat pe noapte si nu mi-a placut deloc sa conduc in Bulgaria pe intuneric. Lipsa iluminatului stradal si a marcajelor a facut condusul foarte dificil. Dupa ce s-a luminat, totul a fost ok. Drumul a fost fara incidente, fara politie si fara coada interminabila la granita. La bulgari am stat in jur de 10 minute, iar la Makaza aprox. 40. Nici aici nu erau multe masini, insa vama este mica si se avanseaza greoi.

Kavala este un exemplu de ce e bine sa nu crezi tot timpul ce citesti si ce vezi pe internet. Spun asta pentru ca toate site-urile recomandau zona Rapsani, insa eu nu am fost incantata.

Este un oras splendid, asezat la poalele unui deal, cu strazi in pante cum n-am vazut niciodata. Are un mare minus la variantele de servire a mesei in oras (ma refer la zona Rapsani). Sunt extrem de limitate. Plaja nu este plina de restaurante, ci doar de unul, maxim 2. Ospatarii nu sunt atat de prietenosi cum ii stiam din alte parti ale Greciei.

Plaja Rapsani are un nisip foarte fin, insa intrarea in mare este blocata de bucati mari de stanca/roca (nu ies din apa) acoperite cu vegetatie si bineinteles arici de mare. Desi aveam papuci de baie, nu m-am incumetat sa intru. Nu este nici mare ca intindere. Probabil ca la pranz devine aglomerata.

Un avantaj ca am mers cu masina. A doua zi am cautat o alta plaja. Si din fericire am gasit-o din prima. Se numeste Perigiali si ajungi acolo in aproximativ 15 minute cu masina. Nisipul este la fel de fin, insa intrarea in mare este perfecta – lina, fara arici de mare, iar apa limpede. Nivelul marii creste relativ repede, ceea ce pentru mine este perfect. Nu-mi place sa am de mers pana nu mai simt pamantul sub picioare.

Si aici tot un singur restaurant pe plaja. Spre deosebire de cel din Rapsani, aici aveai nenumarate optiuni de preparate, iar servirea asa cum stiam eu ca trebuie sa fie. Prompta si cu zambetul pe buze.

Zilele la plaja s-au dovedit pana la urma a fi foarte ok. Am intampinat ceva dificultati insa seara. Avand in vedere ca in zona Rapsani nu erau acele strazi ticsite cu taverne si magazine cu care sunt obisnuita in Grecia si care imi plac atat de mult, ne-am orientat spre port. Aflat la 30 minute de mers pe jos sau 10 minute cu masina.

In port exista o strada lunga cu taverne de-o parte si de alta a strazii, precum si cu jocuri galagioase. Toata atmosfera semana teribil cu un balci si cumva cu…Mamaia. Poate ca exagerez, insa nu pot sa spun ca mi-a placut. Iar tavernele nu erau clasice grecesti, ci adaptate la vizitatori. In Grecia chiar nu vreau sa mananc mici 😀

Daca iesi din zona portului, te poti indrepta pe niste stradute in panta si inguste spre cetatea din Kavala pentru o priveste minunata. Te sfatuiesc sa mergi acolo la apus. Este splendid.

Daca ai ajuns cu cititul pana aici, probabil esti tentat sa tai Kavala de pe lista. Nu o face. Este o destinatie frumoasa, insa trebuie sa stii ce doresti si cum poti sa obtii ceea ce iti doresti. Sa ai rabdare sa descoperi acele locuri care iti plac si sunt potrivite pentru tine.

Este o destinatie la indemana, drumul il poti parcurge cu masina dintr-o bucata. Este o destinatie cu un farmec aparte, chiar cocheta. Este foarte ieftin. Sau cel putin in septembrie 2022 asa a fost. Preturile mi s-au parut a fi cele din insule in perioada de dinainte de pandemie – 2018/2019. Si nu in ultimul rand, nisipul si apa sunt minunate.

Las mai jos cateva poze care sper ca te vor face sa-i acorzi o sansa.

Buget

  • Pana acolo sunt cam 2 plinuri. Am plecat cu plinul facut, am realimentat in Bulgaria, la un OMV in apropiere de vama (ca sa ne asiguram ca la intoarcere nu este nevoie sa alimentam in Grecia, fiind mai scump) si am alimentat din nou, la intoarcere, in Bulgaria. Costul depinde evident de masina si consum. Pe mine m-a costat aproximativ 200 euro.
  • Apartamentul a costat 686 euro pentru 7 nopti de cazare si 3 persoane. Fara mic dejun.
  • Pe mancare si alte cheltuieli cred ca am cheltuit in jur 150-200 euro.

Lasă un comentariu